سپتيك تانك سپتيك تانك .

سپتيك تانك

سپتيك تانك

سپتيك تانك:

شركت ناب زيست امروزه با توليد سپتيك تانك فاضلاب توانسته است كمك بسزايي در امر تصفيه فاضلاب و صرفه جويي در مصرف آب نمايد. اين عمل بدين صورت اتفاق افتاده است كه سپتيك تانك فاضلاب با انبار كردن فاضلاب در مخزن خود كه بخش اول سپتيك تانك فاضلاب ميباشد، به مرور لجن موجود تجزه شده و جا براي فاضلاب ورودي مي ماند . در كنار اين عمل مواد جامد از پساب فاضلابي جدا شده و آب بدليل چگالي پايين بالا رفته و از طريق جدا كننده في مابين بخش اول و دوم بافل وارد بخش انباره پساب سپتيك تانك ميشود. به مرور اين پساب بالا آمده و از طريق خروجي سپتيك تانك به چاه جذبي انتقال مي يابد . جالب است بدانيد اين پساب بهترين آب براي آبياري زمين هاي كشاورزي براي كشاورزان عزيزي ميباشد كه با مشكل كمبود آب آبياري مواجه هستند و نيازي نيست كه چاه هاي عميق براي استخراج آب حفر گردد.

بطور كلي بعد از پخت و پز در در آشپزخانه هاي صنعتي و بزرگ، چربي زيادي توليد ميشود كه اين چربي هارو بايد از ظروف پخت و پز و غيره زدوده شود . از طرفي اين سطوح، چرب و روغني بوده كه با روش هاي دستي امكان نظافت اين سطوح چرب وجود ندارد و سطح بهداشت كاهش مي يابد ؛ از بين نرفتن چربي ها در طولاني مدت به ابزار آسيب مي رساند. به همين دليل استفاده از ابزارآلات نظافت صنعتي نظير كارواش صنعتي بسيار مفيد مي باشد. سپتيك تانك ناب زيست يكي از بهترين سپتيك تانك هاي توليدي در كشور است كه از چندين جهت پيشتاز در جلب رضايت مشتريان سپتيك تانك ميباشد كه ما در زير به چند نوع از سپتيك تانك توليدي شركت ناب زيست ميپردازيم.

دريچه منهول:

دريچه منهول از جنس پلي اتيلن سخت است و در عين سختي با چرقمگي همراه است، دريچه منهول پلي اتيلن عمر طولاني و وزن سبگ دارد و نسبت به ديگر اجناس از نصب آسان تري برخوردار مي باشد. دريچه منهول پلي اتيلن مقاوم  به مواد اسيدي ،پايه ها و بسياري از ترگيبات عالي است و به خاطر همين مقاومت، حمله سولفيد هيدروژن، اسيد سولفوريك و ديگر مواد شيميايي مضر است رخ نمي دهد. سولفوليد هيدروژن در فاضلاب هاي بهداشتي علت اصلي خوردگي مي باشد، سولفوليد هيدروژن به اسيد سولفوريگ تبديل مي شود و اين ماده شيميايي به بتن حمله مي كند و در نهايت منهول هاي بتني و لوله هاي بتني را از بين مي برند ، اما پلي اتيلن در براب رمواد راسيدي مقاوم مي باشند. دريچه هاي مهنول روي سطح زمين قرار ميگيرند تا دسترسي به شبكه انتقال آب يا فاضلاب راحت تر باشد و در عين حال عبور و مرور در سطح خيابان قطع نشود.

كاربرد سپتيك تانك:

در حال حاضر به دليل جايگزين شدن فرهنگ كاشانه نشيني در تمامي جهان، سبب آن گشته است كه پساب فاضلاب مجتمع‌ هاي مسكوني، اداري، تجاري، صنعتي و... آن‌ قدر زياد شود كه چاه جذبي و باكتري ‌هاي غير هوازي درون آن فرصت كافي براي انجام واكنش ‌هاي شيميايي روي فاضلاب جامد و تبديل آن به پساب مايع را نداشته باشند. لذا به واسطه تحقيقات انجام‌گرفته توسط دانشمندان و دست ‌اندركاران محيط زيست، دستگاهي بنام سپتيك تانك فاضلاب اختراع و به بشر معرفي شد. نقشه اصلي سپتيك تانك فاضلاب بدين صورت است كه تمامي جامدات را از فاضلاب ورودي به دستگاه سپتيك بگيرد و مايعي كدر و بدبو تحويل دهد. اما بصورت كلي مخزن سپتيك تانك از 3 مترمكعب تا 120 مترمكعب قابل توليد است. قطر مخزن سپتيك تانك ميتواند از 1 متر شروع شود و تا قطر 3 مترمكعب توليد گردد. مورد بسيار مهم در توليد سپنيك تانك بحث تحمل بار ترافيكي بروي مخزن است . حداكثر ميزان دفن سپتيك تانك هيچ محدوديتي ندارد و شما خريدار محترم ميتوانيد تا هر عمقي كه تمايل داشته باشيد دفن نماييد. بعنوان مثال براي دفن سپتيك تانك در عمق 2 متري زمين نيازمند مخزني با مقاومت مكانيكي 16 كيلونيوتن بر مترمربع خواهيد بود.

وظيفه سپتيك تانك:

در حقيقت سپتيك تانك اعم از سپتيك تانك بتني، سپتيك تانك پلي ‌اتيلن و سپتيك تانك فايبرگلاس و حتي سنگي موجب جلوگيري از كور شدن سوراخ‌ هاي چاه جذبي مي‌گردد و از پخش شدن فاضلاب‌هاي ميكروبي بدون انجام واكنش توسط باكتري غير هوازي روي مولكول‌هاي آن درون سفره‌هاي آب زيرزميني جلوگيري مي‌كند.

سپتيك تانك در بهترين حالت توانايي دارد بار آلودگي را تا حد ۶۰ درصد كاهش دهد ولي نكته مهم در سپتيك تانك اين است كه بار آلودگي ميكروبي از يك‌سو و بوي تعفن حاصل از فعاليت باكتري‌هاي بي ‌هوازي و واكنش ‌هاي شيميايي كه موجب توليد گاز متان و دي ‌اكسيد سولفور مي‌گردد از سوي ديگر بعد از استفاده از سپتيك تانك فاضلاب از بين نمي‌ رود.

سپتيك تانك بتني:

اين نوع سپتيك تانك قديمي ترين نوع سپتيك تانك بوده كه در حال حاضر زياد مورد استقبال نميباشد و دليل آن وزن زياد در احجام بالا ، سوراخ شدن و خوردگي در اثر وجود مواد فاضلابي كه حالت اسيدي به خود ميگيرند. سپتيك تانك بتني، سپتيك تانكي است كه از جنس بتني ساخته شده كه اين بتن از تيپ 5 مسلح و بصورت ضد سولفات، انباره فاضلابي با قيمت مقرون به صرفه مي باشد كه مناسب رستوران ها و ويلاها مي باشد. سپتيك تانك بتني بصورت كاملا آب بند بوده و با توجه به قيمت مناسب آن، مي توان جهت جلوگيري از آلودگي آب و خاك از آن استفاده نمود.

 

سپتيك تانك پلي اتيلن:

 اين نوع سپتيك تانك يكي از پرطرفدارترين و مرغوب ترين نوع سپتيك تاتك توليد شده است كه در اين بخش به صراحت ميتوان گفت كارخانه شركت ناب زيست ، سردمدار و پرچم دار توليد سپتيك تانك پلي اتيلن مرغوب در كشور است كه دليل آن استفاده از مواد اوليه بسيار بالا و مرغوب است .

اين نوع چربي گير كه از جنس مواد قابل دفني پلي اتيلني ميباشد يكي از كاربردي ترين انواع چربي گير ها بوده است. گاها شنيده ميشود كه چربي گير پلي اتيلن را با سپتيك تانك پلي اتيلن اشتباه ميگيرند. اين درحالي است كه چربي گير براي جداسازي چربي و سپتيك تانك براي ته نشيني فاضلاب انساني مورد استفاده قرار ميگيرد. اما نقطه مشترك بين سپتيك تانك و چربي گير پلي اتيلن ، قابل دفن بودن در اعماق زمين و همچنين مقاومت مكانيكي بالا در برابر ضربان وارده از محيط بيرون يا فشار خاك روي مخزن است.

سپتيك تانك فايبرگلاس:

اين كه از مرغوبترين فايبرگلاس توليد شده و بدليل سفيد بودن و نداشتن مقاومت دفني ، بيشتر بروي زمين مستقر بوده و بصورت مكعبي نيز توليد ميشود .اين نوع چربي گير يكي از بهترين نوع چربي زدا در جهان است كه بسياري از كارفرماها براي زدودن و جداسازي چربي از پساب و مواد غذايي از اين وع چربي گير استفاده مي كنند . نحوه كار اين چربي گير بدين گونه است كه داراي سبد آشغال گير مي باشد. اينطور كه وقتي خروجي ظرفشويي با كف شويي به يك نقطه ( چاه جذبي ) باشد بايستي از چربي گير عبور كند كه اين چربي گير فايبرگلاس با به دام انداختن مواد غذايي در آشغالگير خود باعث به دام افتادن اين مواد مي شود.

 

 

 جهت كسب اطلاعات بيشتر با كارشناسان ناب زيست تماس بگيريد. 1092-8872-021


برچسب: فروش سپتيك تانك،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۱:۳۵ توسط:سپتيك تانك موضوع: نظرات (0)